Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez sebaoo2

Temat: Uk³ad ch³odzenia wymiana p³ynu ch³odniczego  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    19 maj 2013
    Sk±d
    Kraków
    Wiek
    45
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1,4 90KM
    Rocznik
    2008

    Uk³ad ch³odzenia wymiana p³ynu ch³odniczego

    Witam
    Potrzebuje wskazówki jak samemu wymieniæ p³yn ch³odniczy,szczególnie jak potem odpowietrzyæ uk³ad.



  2. Chcesz do³±czyæ do nas? Zarejestruj siê!
  3. #2
    Master
    Do³±czy³
    03 sierpieñ 2012
    Sk±d
    Che³mek (KOS....)
    Wiek
    37
    Postów
    1,827
    Auto
    Audi A4 B6 Avant 1.8T 163 KM 04'
    Rocznik
    10.2004
    Przy zimnym silniku odkrêciæ korek zbiornika zasilania p³ynu ch³odz±cego silnika.
    Je¶li silnik jest gor±cy, nie wyjmowaæ korka ze zbiornika!!!

    Otworzyæ korek spustu p³ynu ch³odz±cego w ch³odnicy, nr 1

    ttt.JPG

    Zamkn±æ zawór znajduj±cy siê na ch³odnicy u¿ywany dla opró¿niania uk³adu.
    Otworzyæ zawór odpowietrzaj±cy na czê¶ci górnej prawej ch³odnicy,nr 2

    Wlaæ wymagany p³yn poprzez wlew nape³niania utrzymuj±c poziom w zbiorniku powy¿ej znaku MAX w pobli¿u punktu pokazanego na rysunku do momentu wyp³yniêcia p³ynu z zaworu odpowietrzaj±cego na tulei zasilaj±cej do nagrzewnicy

    uuuu.JPG

    Zamkn±æ odpowietrznik na ch³odnicy, gdy tylko nast±pi wyp³yniêcie p³ynu.
    Uruchomiæ silnik i utrzymaæ go na biegu ja³owym przez oko³o 2 minuty.
    Wykonaæ w miêdzyczasie ewentualne uzupe³nienie p³ynu do osi±gniêcia znaku MAX.
    Za³o¿yæ korek na wlew zbiornika.
    Rozprowadziæ p³yn w uk³adzie dokonuj±c kilku przyspieszeñ i stopniowo (co 30 sekund) a¿ do uzyskania obrotów oko³o 3000 obr/min. Operacja musi byæ przeprowadzana a¿ do uzyskania otwarcia termostatu i conajmniej 3 cykli kompletnych w³±czenia siê i wy³±czenia elektrowentylatora. W czasie tej operacji utrzymaæ urz±dzenie klimatyzacji wy³±czonej w celu unikniêcia w³±czenia siê elektrowentylatora nie powodowanego nagrzaniem siê p³ynu ch³odzenia. Je¶li w trakcie tej fazy zauwa¿y siê spadek poziomu (poni¿ej MIN na zbiorniku, doprowadziæ obroty silnika do obrotów biegu ja³owego i otworzyæ korek bardzo ostro¿nie, wlaæ p³yn a¿ do uzyskania znaku MAX, nastêpnie dokrêciæ korek do oporu i dokoñczyæ rozprowadzenie p³ynu w uk³adzie.
    Wy³±czyæ silnik i odczekaæ na wystarczaj±ce och³odzenie siê obwodu.
    Sprawdziæ konieczno¶æ i ewentualnego uzupe³nienia p³ynu w zbiorniku do znaku MAX.
    Po zakoñczeniu wy¿ej wymienionych operacji sprawdziæ, czy wprowadzono do uk³adu ilo¶æ p³ynu ch³odz±cego przynajmniej równ± ilo¶ci p³ynu odzyskanego w fazie odpowietrzania.

    ¼ród³o elearn fiat Bravo II

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisa³ tre¶æ. Post zosta³ scalony.[/COLOR]

    5,2 l pojemno¶ci
    Tacos lubi to.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    19 maj 2013
    Sk±d
    Kraków
    Wiek
    45
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1,4 90KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisa³ sebaoo2 Zobacz post
    Przy zimnym silniku odkrêciæ korek zbiornika zasilania p³ynu ch³odz±cego silnika.
    Je¶li silnik jest gor±cy, nie wyjmowaæ korka ze zbiornika!!!

    Otworzyæ korek spustu p³ynu ch³odz±cego w ch³odnicy, nr 1

    ttt.JPG

    Zamkn±æ zawór znajduj±cy siê na ch³odnicy u¿ywany dla opró¿niania uk³adu.
    Otworzyæ zawór odpowietrzaj±cy na czê¶ci górnej prawej ch³odnicy,nr 2

    Wlaæ wymagany p³yn poprzez wlew nape³niania utrzymuj±c poziom w zbiorniku powy¿ej znaku MAX w pobli¿u punktu pokazanego na rysunku do momentu wyp³yniêcia p³ynu z zaworu odpowietrzaj±cego na tulei zasilaj±cej do nagrzewnicy

    uuuu.JPG

    Zamkn±æ odpowietrznik na ch³odnicy, gdy tylko nast±pi wyp³yniêcie p³ynu.
    Uruchomiæ silnik i utrzymaæ go na biegu ja³owym przez oko³o 2 minuty.
    Wykonaæ w miêdzyczasie ewentualne uzupe³nienie p³ynu do osi±gniêcia znaku MAX.
    Za³o¿yæ korek na wlew zbiornika.
    Rozprowadziæ p³yn w uk³adzie dokonuj±c kilku przyspieszeñ i stopniowo (co 30 sekund) a¿ do uzyskania obrotów oko³o 3000 obr/min. Operacja musi byæ przeprowadzana a¿ do uzyskania otwarcia termostatu i conajmniej 3 cykli kompletnych w³±czenia siê i wy³±czenia elektrowentylatora. W czasie tej operacji utrzymaæ urz±dzenie klimatyzacji wy³±czonej w celu unikniêcia w³±czenia siê elektrowentylatora nie powodowanego nagrzaniem siê p³ynu ch³odzenia. Je¶li w trakcie tej fazy zauwa¿y siê spadek poziomu (poni¿ej MIN na zbiorniku, doprowadziæ obroty silnika do obrotów biegu ja³owego i otworzyæ korek bardzo ostro¿nie, wlaæ p³yn a¿ do uzyskania znaku MAX, nastêpnie dokrêciæ korek do oporu i dokoñczyæ rozprowadzenie p³ynu w uk³adzie.
    Wy³±czyæ silnik i odczekaæ na wystarczaj±ce och³odzenie siê obwodu.
    Sprawdziæ konieczno¶æ i ewentualnego uzupe³nienia p³ynu w zbiorniku do znaku MAX.
    Po zakoñczeniu wy¿ej wymienionych operacji sprawdziæ, czy wprowadzono do uk³adu ilo¶æ p³ynu ch³odz±cego przynajmniej równ± ilo¶ci p³ynu odzyskanego w fazie odpowietrzania.

    ¼ród³o elearn fiat Bravo II

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisa³ tre¶æ. Post zosta³ scalony.[/COLOR]

    5,2 l pojemno¶ci
    Dziêki za czytelny opis, w sobotê zabieram siê za wymianê p³ynu.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    22 grudzieñ 2013
    Sk±d
    Wroc³aw
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Brava 1.4
    Rocznik
    1997
    Witam,
    czego¶ nie jestem w stanie zrozumieæ w tym miejscu. Ostatnio musia³em w Bravie ochrzciæ p³yn ch³odniczy i odda³em autko do mechanika. Owszem spu¶ci³ p³yn i uzupe³ni³ go nowym. Ale dwa zawory które s± tutaj opisane s³u¿± do odpowietrzania. Okaza³o siê ¿e wskazówka temperatury i powód uniesienia siê jej do strefy czerwonej by³ nie w ch³odnicy tylko w odpowietrzeniu uk³adu ch³odniczego. I zawory które powy¿ej s± prezentowane s³u¿± do odpowietrzenia.
    Dodatkowo powiedzia³ mi mechanik ¿e nawet je¶li jest gor±ce auto to zrobiæ to ostro¿nie bo mo¿e oparzyæ. Wówczas nale¿y przygazowaæ na luzie aby p³yn ch³odniczy wraz z powietrzem mog³ stamt±d uj¶æ.

    Moje pytanie dodtakowe (bo szuka³em tego tematu) czy odkrêcenie obu zaworów równa siê spuszczeniu ca³kowicie p³ynu ch³odniczego w ten sposób????

    Proszê o odpowied¼.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    19 maj 2013
    Sk±d
    Kraków
    Wiek
    45
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1,4 90KM
    Rocznik
    2008
    Nie.Odkrêcenie górnego zaworu nic ci nie da. Najpro¶ciej i najszybciej jest odpiêcie wê¿a który jest z prawej strony,ale i tak nie spu¶cisz wszystkiego do zera,gdy¿ niewielka ilo¶æ p³ynu pozostaje w bloku silnika.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    28 styczeñ 2014
    Sk±d
    Piekary ¦l±skie
    Wiek
    47
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Bravo II
    Rocznik
    2007/2008
    Witam.Czy to jest ca³e odpowietrzenie uk³adu?Czy rowniez sie odpowietrzy nagrzewnica?

  8. #7
    Klubowicz
    Do³±czy³
    28 marzec 2013
    Sk±d
    Lublin
    Postów
    230
    Auto
    Punto 1,2 8v 60 KM
    Rocznik
    2004
    ca³e odpowietrzenie razem z nagrzewnic± kolego

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    28 styczeñ 2014
    Sk±d
    Piekary ¦l±skie
    Wiek
    47
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Bravo II
    Rocznik
    2007/2008
    Koledzy wczoraj dolewa³em p³ynu do chlodnicy i chcia³em zagrzaæ samochód tak ¿eby ze zal±czy³ wentylator na chlodnicy ale siê nie zal±czy³. Proszê o podpowied¼ po jakim czasie na postoju w takie dni jak teraz powinien siê za³±czyæ wentylator.Wskaznik temperatury siê podnosi jak siê silnik nagrzewa do pozycji pionowej i tak ju¿ zostaje.
    Ostatnio edytowane przez tommidi ; 02-02-2014 o 22:10

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    19 maj 2013
    Sk±d
    Kraków
    Wiek
    45
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1,4 90KM
    Rocznik
    2008
    Przy minusowej pogodzie rzadziej siê w³±cza wentylator.Wentylator powinien siê za³±czyæ jak bêdziesz mia³ ciep³± ch³odnicê.

  11. #10
    Klubowicz
    Do³±czy³
    28 marzec 2013
    Sk±d
    Lublin
    Postów
    230
    Auto
    Punto 1,2 8v 60 KM
    Rocznik
    2004
    darius76 kolego wentylatorem steruje czujnik wiec nie pisz g³upot ¿e sie za³±czy jak bedzie mia³ ciep³a ch³odnice , powinien siê za³±czyc jak osi±gnie dan± temp

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    19 maj 2013
    Sk±d
    Kraków
    Wiek
    45
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1,4 90KM
    Rocznik
    2008
    Co jedno z drugim siê nie wyklucza.

  13. #12
    Master
    Do³±czy³
    29 listopad 2016
    Sk±d
    Chêciny
    Postów
    2,226
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Ja cie¿ nie pie...e, wymienialem chlodnice, pozniej zalalem uklad ,zapalilem silnik ,pootwieralem wszystkie odbiorniki, uzupelnilem do poziomu w zbiorniczku i...do dzis jest ok. Robota byla prosta jak CEP.(odpowietrzanie).Na...j sobie tak komplikowaæ ....

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    21 marzec 2015
    Sk±d
    warszawa
    Postów
    51
    Auto
    bravo 1.6 JDT
    Rocznik
    2008
    Kolega Braval ma racjê, ja w swojej Bravce jak wymienia³em obudowê ch³odnicy spalin EGR, odkrêci³em koreczek na dole ch³odnicy z jej prawej strony jak stoimy twarz± do samochodu tj od strony kierowcy, p³yn sobie zlecia³, ja wymieni³em obudowê i zala³em p³yn nowy, i nic nie odpowietrza³em i nic nie kombinowa³em, od tak po prostu, jak siê auto zagrza³o po kilku kilometrach dola³em p³ynu do stany miêdzy MIN a MAX do po³owy, i do dzi¶ latam i zero problemu. A je¶li komu¶ siê nie za³±cza wentylator to nie wina p³ynu tylko termostatu na ch³odnicy, który reguluje za³±czenie siê wentylatora je¶li p³yn osi±gnie wymagan± temperaturê, a przy jakiej siê powinien za³±czyæ to ró¿nie, z uwagi na to ¿e czê¶æ silników jest inaczej zbudowana, i z tego co pamiêtam, i tu mogê siê myliæ, ale przedzia³ jest chyba od. 92'c do 102'c jak siê za³±cza wentylator. Dwa na ogó³ na termostacie jest zawsze wybita jego warto¶æ 'c przy jakich siê uruchamia. jego zakres.


 

Podobne tematy

  1. Fiat Stilo 1.8 wymiana p³ynu ch³odniczego, problem
    Napisany przez MartinBlank na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 31-07-2012, 14:14
  2. [uk³. ch³odzenia] Wymiana wk³adu termostatu
    Napisany przez daawe na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 11-02-2012, 10:26
  3. [uk³ad ch³odniczy] wymiana p³ynu ch³odniczego
    Napisany przez Basti na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-11-2011, 22:20
  4. [uk³. ch³odzenia] Wyciek p³ynu ch³odniczego
    Napisany przez gopher na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-02-2011, 13:19
  5. [uk³. ch³odzenia] Wymiana termostatu oraz p³ynu ch³odniczego
    Napisany przez Donat na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 17-09-2010, 20:24

Odwiedzaj±cy znale¼li nas szukaj±c w sieci

testing

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467uklad-chlodzenia-wymiana-plynu-chlodniczego-20345fiat bravo wymiana plynu chlodniczegotesting0XOR(if(now()=sysdate() sleep(15) 0))XORZgdzie jest korek spustowy chlodnicy palio weekendspuszczanie wody chlodzaxej fiat bravo 1.6 mjetwymiana plynu chlodniczego fiat bravaspuszczenie plynu z chlodnicy fiat paliowymiiana plynu chlodniczego bravo 1.4 t jeyznak plynu chlodniczegotesting-1 waitfor delay 0:0:15 --testingDBMS_PIPE.RECEIVE_MESSAGE(CHR(98)CHR(98)CHR(98) 15)fiat 1.4 t-jet wymiana plynu chlodniczegofi sdat bravo ii wymiana plynu chlowymiana plynu fiat bravo iigdzie wlac plyn hamulcowy fiat brava

Tagi dla tego tematu

Ta strona u¿ywa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbaj±c o Twoj± prywatno¶æ, prosimy Ciê o wyra¿enie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Je¶li nie chcesz wyraziæ zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyæ jej zakres kliknij w "Poka¿ szczegó³y". Zakres wyra¿onej zgody mo¿e wp³ywaæ na dostêpno¶æ ¶wiadczonych przez nas us³ug. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych tre¶ci oraz reklam, pomiaru ich wydajno¶ci, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przys³uguje Ci m.in. prawo do dostêpu do Twoich danych, ich sprostowania, usuniêcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoj± zgod± my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostêpu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie prosz± Ciê o zgodê na przetwarzanie Twoich danych i opieraj± siê na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W ka¿dej chwili mo¿esz wycofaæ swoj± zgodê lub sprzeciwiæ siê przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikaj±c na "Dowiedz siê wiêcej" lub w naszej Polityce Prywatno¶ci na tej stronie Zobacz politykê prywatno¶ci oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje nastêpuj±ce dane: Dok³adne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urz±dzeñ, przechowywanie informacji na urz±dzeniu lub dostêp do nich, spersonalizowane reklamy i tre¶ci, pomiar reklam i tre¶ci, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmê Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama mia³aby zostaæ wy¶wietlona. Wiêcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google u¿ywa danych z witryn i aplikacji, które korzystaj± z naszych us³ug" dostêpnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl